Pages

Monday 27 April 2015

Evakuasi Terakhir Pelajar Yaman

Para pelajar Malaysia di Yaman menucapkan terima kasih kepada pihak Wisma Putra dan kedutaan Malaysia di Yaman yang mengatur pemindahan pelajar(evakuasi) dari negara bergolak itu.
Menurut Pemangku Pengarah Eavkuasi Ops Baliqis 3, Mohd Isham Shuhadam, evakuasi terakhir para pelajar Yaman akan berlangsung pada hari ini, Isnin 27 April, 2015.
“evakuasi terakhir ini dijangka akan berlangsung pada hari Isnin 27 April……..ia merupakan evakuasi terakhir (pelajar Yaman) kira-kira 30 orang pelajar akan dipindahkan,
“saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang memberikan kerjasama menjayakan evakuasi ini (khususnya) kepada kerajaan Malaysia, Wisma Putra (Kementerian Luar) dan pihak kedutaan (Malaysia di Yaman) terutamanya Enck Azmi (duta) yang masih berhubung dengan kami,”ujarnya kepada wakil KAMI, Solahuddin al-Idrusi.
Katanya, selepas pemindahan terakhir kira-kira dua minggu lalu, keadaan Yaman telah menjadi lebih terus dan berlaku pengeboman di seluruh Sana’a.
“keadaan di Sana’a (Yaman) membimbangkan dan berterusan, selepas pemindahan pelajar kali terakhir pada tiga minggu lalu,
“kita mendengar pengeboman yang sangat dahsyat meliputi seluruh Sana’a,”jelasnya.
Oleh itu, beliau memohon semua pihak mendoakan keselamatan perjalanan mereka.

No comments:

" BI RUH...BI DAM "