Pages

Friday 19 September 2014

Kedutaan Malaysia diYaman dilanda " Sejuk "

Keadaan Makin berlarutan sehingga berpulu-puluh kereta kebal memasuki sekitar jam 2am semalam..Askar syiah Hiuthi makin rancak berbalas tembakan dgn tentera parti Islah..Dentuman demi dentuman..Salakan demi salakan..Silih berganti..Akses yg kurang terbantut untuk update..Maaf.. حسبنا الله ونعم الوكيل

Yaman kini dilanda krisis politik diantara Syiah Houthi dengan Parti Islah ( Parti Islam di Yaman ) ..Syiah Houthi telah menyerang street 30 dan sebenarnya sasaran  mereka adalah Universiti Iman..Untuk pengetahuan,Universiti Iman terletakdi Street 30..Kebanyakan penempatan Pelajar Malaysia adalah di Sekitar Street 30..Kni tentera Houthi telah memasuki kawasan rumah pelajar Malaysia.

Alhamdulillah pihak Persatuan Pelajar Malaysia di Yaman (PERMAYA) telah berusaha memindahkan pelajar ke penempatan sementara yang sedikit selamat..


Tetapi kini,selepas azan maghrib waktu tempatan,Syiah Houthi telah mula bergerak ke kawasan penempatan sementara kami..Aku sangat kecewa dengan tindakan " sejuk " pihak kedutaan Malaysia seumpama sejuknya musim diyaman sekarang.

400 Pelajar Malaysia yang terkandas cuba bergerak ke kedutaan Malaysia dan berselindung dihadapan pintu kedutaan Malaysia tetapi malangnya pintu dikunci dan tidak dibuka..

Setelah hampir 2 jam dan setelah dibuat perundingan akhirnya mereka seakan terpaksa menumpangkan kami..Aku berharap agar kedutaan Malaysia dan memainkan peranan sebagai " Orang Tua " disini..

No comments:

" BI RUH...BI DAM "