Pages

Monday 11 August 2014

Coretan Penyesalan



 Masih ku ingt tika bertugas dgn cikgu..mase tu aku penat..tp bile melihat kesungguhan cikgu,lantas aku persetankan keletihan aku..Hujan turun merestui kerja buat kami..aku tertunggu..Adekah masih ade ruangan orbit untuk aku memasukkan diriku kedlm kerja buat mereka..sungguh aku rindu sentuhan senda cikgu dan taulan..maafkan aku cikgu dan slamat hari guru!

Tapi pade satu ketika aku terlepas kate..aku begitu ghairah menaip membalas provote cikgu..soheh ape yg org tua kate tlepas kate xblh undur..kini..cikgu seakan snyap padeku..aku gelisoh..resah menanti balasan wssup ckgu..ingin skali aku pejam mate merehat minda,tp dok berdaya..byangan mukenye seringkali melintas fikiranku..aku terganggu dgn itu..

Kini aku hanye megharapkan balasan dr cikgu..balasan wassup..cikgu adelah mimpi yg pernoh buat aku rasa ada..untuk tunggu jam 6 ptg terasa sgt pnjg..dgn izin dipendekkan sedikit mase itu agar kecamokan ini hilang..terasa bagai kepala dikaki dan kaki dikapale...sungguh! Itu hanye gurauan..gurauan perantau yg rindukan sahabat2..mungkin itu kasar..tp realitinya aku tlepas pandang...atau mgkin sgaja xsudi pandang..sedih gembira itu akan lahirkan air mata..air mate penyesalan..

Terkadang aku perhatikan jelingan mata cikgu...ayuan wajahnye membisik hatiku untuk terus memetik kamera..lalu cikgu tersenyum..snyum padaku..dan ketika itu juge aku terus menerus terpaku..itu saat yg aku rindu dan ternanti nanti bagai anjing tersepit..
Maafkan aku cikgu!

No comments:

" BI RUH...BI DAM "