Pages

Sunday 16 November 2014

Perindu syahid

Di pagi yang hening dibumi berdebu yang pernah didoa Nabi ini terpukau aku dengan deruan angin November.Ia seakan menjadi temanku disepanjang malam.Lampu-lampu neon menerangi jalan.Warna merah dan kuning bersilih ganti dalam rawaknya pergerakan..Tercungap-cungap.Aku mencuri nafas dalam nafas..Dunia imaginasi tenggelam dalam lautan rialiti.Degup jantung usah ditanya,terasa seperti ingin terkeluar dari kantungnya bila aku dihadiahkan Tuhan dengan sebuah Video yang aku namakan sebagai " Perindu syahid " ...

Labbaika Ya Rasulullah....

Ini bukan lagi saat untuk menyusun ayat untuk berkata-kata.... Ketahuilah sesungguhnya para Mujahidin umpama gunung dengan mereka mencipta sejarah Islam dengan darah-darah mereka sendiri..
Nah! Renungi dan hayatilah sedalamnya..Kongsi sebelum MATI...








Doa.Itulah senjata kita yang utama.Biar bom,biar misil,biar peluru apa sekalipun yang mereka guna,doa kita adalah penangkis.Doa kita adalah senjata yang paling kuat dan yang paling luar biasa kuasanya.Jangan lupa,dalam tiap masa kita berdoa,titipkan doa buat mereka.Mereka perlukan doa kita.Jangan lokek doa.Jangan.Mereka sangat perlukan.!


No comments:

" BI RUH...BI DAM "