Pages

Sunday 4 May 2014

Imtihan Pertama


Walid memimpin TANGAN KANANKU dan Umi memimpin TANGAN KIRIKU..Selangkah..Dua langkah..Tiga langkah….Bile aku sudah Berjaya mendapat sedikit kestabilan,pada langkah ke empat  dan ke seterusnya tanpe aku sedari rupe-rupenye aku sudah berada di TANAH BERDEBU penuh SEJARAH ini..Aku sudah berjalan tanpa dipimpin Umi dan Walid…


Aku mule berjalan..Perlahan..Perlahan dan perlahan…Semakin laJu dan laju.Ku dengar jelas suara Umi dan Walid dibelakang yang terus menerus memberi SEMANGAT kepadaku.

JATUH dan BANGUNnya Hidup ni jika tanpa BERKAT , RESTU dan DOA Ibu Bapa dok akan mampu ke mana-mana.Biar setinggi mana kejayaan yang dikecapi,Jika DUA INSAN utama ini tidak merestui perjalanan kehidupan,Pasti ada KEPINCANGAN disana sini . . . .

Alhamdulillah…Hari ni selesai Ujian pertamaku di Maahad YAL…Buat sekian kalinye aku menjawab kertas IMTIHAN berbahasa Arab..Tak lah serumit yang aku sangkakan...I’Allah minggu depan aku akan terima Sijil pertamaku disini..Hanye satu yang aku mahu tunjuk pada semua..Aku DATANG dari keluarga biasa-biasa..Serba sederhana dan dok punya apa-apa..Tapi cite-cite aku,Ingin PULANG dengan apa yang orang lain tak ada….Ya Tuhan..Pinjamkan aku sedikit KEKUATAN!

Disini aku lampirkan beberapa keping gambar untuk tatapan keluarga di tanah air...Gambar ni diambil pada Hari Jumaat sehari sebelum IMTIHAN BERSAMA Ustaz Muhammad Altubaei  Di Bilik 
AT TARANJANI dirumah aku...




                                                         Nasi Minyak buatan Pok Jak

                                                     Bersama Ustaz Muhammad AlTubaei





4 APRIL 2014
SANA'A,YAMAN



No comments:

" BI RUH...BI DAM "