Pages

Wednesday 9 April 2014

Di Pinjam TUHAN Untuk Berada Di Sini

7 April 2014...Mula berdaftar di Kolej YAL..Iaitu sebuah Institut untuk belajar mendalami Bahasa Arab.Bahasa yang bakal aku pelajari..
Ini adelah pilihan aku..YA...Pilihan aku...

Pada mulanya aku RASA agak TOLOL..Diterang berkali-kali masih tidak faham kerana apa yang dituturkan pihak kolej semuanya menggunakan Bahasa Arab..Kelu..Resah..Terkesima..Semua rasa yg aku rasa...
Seharusnya wajar diberi maki saja...Tetapi tidak bagi mereka kerana Orang2 Yaman PEMURAH dengan ILMU dan tidak loket seperti arab2 negara lain..

Aku diletakkan sekelas bersama Nasrul,Imran dan Ali.Hanya 4 orang satu kelas..Ya..itulah kelebihan di YAL...Antara kami berempat,Rasanya akulah yang paling ketinggalan SEBAB asal usul ku dulu2 adalah dari sekolah SEKULAR dan BUKAN lah seperti mereka2...

Tapi semua tu tidak akan sesekali memotong semangat aku..Kita lihat dihujung nanti..Segalanya aku serahkan kepada TUHAN.Semoga kali ni Tuhan BERPIHAK pada aku.
Aku percaya setiap SEMANGAT yang di iringi dengan USAHA pasti akan BERJAYA..Bi Iznillah...

Kini ....
Aku kembali sebagai budak sekolah..Dari aktivis menjadi pencari Ilmu...DOAKAN aku Geng!

9 April 2014
Sana'a,Yaman

No comments:

" BI RUH...BI DAM "