Pages

Wednesday 26 March 2014

Pengembaraan Ilmu


Mereka membesarkan aku..
Mereka mendidik aku..Dan mereka juga semangat aku..

Selangkah aku hanyut,
seribu langkah mereka mengejar aku..

Saat aku diherdik dan dicilakakan,mereka lah memberi bsemangat..
Lumrah pejuang katanya....

Demi menyambung rantai perjuangan,kini kami tpaksa berjauhan buat seketika..
Bermusafir ke bumi Yaman untuk mencari " Iman Yaman dan Hikmah Yamaniah "


12 jam perjalanan dari KLIA dan 2 kali transit iaitu di Jakarta dan Dubai cukup memenatkan..

Kini aku betul2 berada di Bumi Raja Saba'.

Keputusan paling besar yang pernah aku buat dan putuskan..Segalanya aku serahkan kpd Sang pencipta atas keputusan yg aku pilih..mungkin kata hati aku adalah terbaik..

Satu keputusan yang terbesar yg pernah aku lakukan dalam hidup ni adelah memilih untuk berada disini,dibumi yang tandus terbentang ini..Bumi yg pernah disebut oleh Nabi Muhamad SAW.

Semoga kali ini Tuhan memberi aku lagi peluang untuk menuntut ilmu..Moga2 juga Tuhan masih mahu berpihak sekali lagi pada aku..



2 comments:

Anonymous said...

"Dan apabila kamu sudah memasang azam, maka bertawakkallah kpd Allah" - AlQuran.

Teruskan langkah kalian ke dlm madrasah memanusiakan pejuang

Igt!

'Dr aktivis menjadi pejuang, dari pejuang menjadi hamba'

- Uncle GS

Anonymous said...

Mulia hidup kerana kehidupan brilmu..
Mulia mati kerana kematian pertahan agama Allah...
Turutilh adab2 menuntut ilmu...
Hanya kpd Allah kami brserah...
- Walid

" BI RUH...BI DAM "