Pages

Wednesday 16 November 2011

CINTA ADALAH KEKECEWAAN

aGak lame rasenye aku tidak menulis... Bukan sbb mals,tp sibuk dgan urusan hingge kadang2 lupe " dunia sbgai Blogger " hehhe...erm..ats Permintaan seorang rakan,aku terpanggil untuk kembali menulis..terima kasih kpda "kamu" yg telah mengingatkan aku kembali kepada dunia ni...kiH3...

nk tulis ape erk?? ermmmm . .. . 

 
Kecewa….Semua orang ajin keCewa dan semua orang juge pernah merasakannnye Ade yang terluka,ade yang merane,ade yang GiLeR dan ade juge yang memilih mati untukmenamatkan penderitaan  (tp bkn aku laaa…)..Semuanye gara2 KECEWA.Kecewa krane C.I.N.T.A,kecewa krane hidup dan kecewe krane kekurangan…Semuanye kerane kecewa..Korang mcm mne? Pernah lalui khidupan yg mengecewakan? Tentu skali pernah kan? Dalam hal ni,biarlah aKu jadikan CINTA sebagai MoDeL terbaiK untuk kaitkaN dgn crite KeCeWa ni krane ia bgiTu sinoniM dgn korng yg bergelar ReMaJa…

BiLe bercakap soal C.I.N.T.A,Semua org mengharapkan ia akaN berjalaN baiK sebaGaimaNa yg dirancang.HaKiKatnYe,Ia dop semudOH yg disangKa krane CINTA MEMERLUkAN PELBAgAI PENGORBANAN yg akhirnye menjerat diri sendiri ke dalam perangkap kekeceWaaN..Bile dah keceWa,segale-galenye dop bererti..SeMuanYe ditoLak,seMuanye dop kena dan semuanye menyerabutkan jiWe..Yang ade hanyelah tangisaN,celaaN,sesaLaN dan penderitaaN yg dop berkesudaHaN..LebiH teruk sifat dalamaN dan LuaraN juGe turut terjejas dan beruBaH akibat merasakan diri dah tak berGuNa LaGi….

TengOklaH betape besarnye PengaruH CiNta dan kekecewaaN dalam hidup..aKu bukan ANTI cinta..aKu cume nok mengingatkaN je supaye korang JaNgaN TerLaLu TaksuB dengan perkataan tersebut..Memang betul kate orang,cinta itu indah..tapi…dop semuanye berlaKu baiK seperti mimpi yang dikhayalkan..kalO korang bHagia skalipun,pasti aDe hati lain yang keCeWe meratap piLu meliHat kbaHagiaan kOrang..
Sebab tu laaa orang tua-tua selalu kate bhawe ReMaJe aDaLaH Mase yang PaLinG iNdaH keraNe ia adalaH aNuGeRaH  yang dop terNiLai untuK menentuKaN HaLe tuJu HiDuP..aDaKaH Korng daH berseDia tuK KeCeWe????  INGATLAH,CiNta BuKaNLaH KeBaHaGiaaN tapi ia aDaLaH KeKeCeWaaN yang akaN MengajaR kite menCari erti KeBaHaGiaaN…

2 comments:

kakatak said...

keh3.. mantopppp.. terbaekk :)

Solahuddin Al-Idrus said...

hehe...tq kakatak...wkakka

" BI RUH...BI DAM "